sobota, 22 listopada 2014

Adwentowe Kalendarze

Witajcie!

Niesamowite jak ten czas leci! Szaleństwo! Wszędzie widzę już święta. 
A przecież to jeszcze miesiąc! 
Chyba że to tylko miesiąc...
Ale miało być o kalendarzach :)
Adwentowe kalendarze przywędrowały do nas z Niemiec. Pierwszy taki kalendarz powstał podobno w XIX wieku  i stworzyli go luteranie po to żeby pomagał im odliczać dni adwentowe do samej Wigilii. 
Kiedyś taki kalendarz to było pudełeczko z okienkami, w których znajdowały się czekoladki. Teraz kalendarze przybierają kształty jakie sobie tylko wymyślimy :)

U mnie w domu nie było takiej tradycji, troszkę mi smutno z tego powodu bo na pewno przyjemniej czekało by się na święta :)

W tym roku zrobię pierwszy kalendarz adwentowy :) 
Taki tylko do dekoracji bez słodyczy, bo chciałam do świąt bez nich się obejść ;)
Jeszcze nie wiem jak będzie wyglądał, ale jak go stworzę to na pewno się pochwalę, a póki co mam dla Was dzisiaj kilka inspiracji znalezionych na niezastąpionym Pinterest, do których moje serce zabiło mocniej.
Większość z tych kalendarzy można zrobić samemu, po naciśnięciu na zdjęcie otworzy się oryginalna strona gdzie znajdziecie instrukcje obsługi :)





















A Wy robicie adwentowe kalendarze?

Pozdrawiam

A.




14 komentarzy:

  1. Aniu :) cudniste propozycje! Piękne skorzystam z Twoich propozycji, bo myślę w tym tygodniu zrobić :))
    W moim domu w dzieciństwie też nie było nigdy kalendarza, ale obrazki z rorat się przynosiło i kto był zawsze cukierasa dostał :)
    Ściskam! Marta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie też nie było ...a szkoda, bo przez tonie zna tej tradycji także mój syn ....teraz to już jednak nie to samo ,jak wtedy ,kiedy ma się te kilka lat :))))niektóre kalendarze są przepiękne ,a czasem nawet nie trzeba zbyt się wysilać, żeby wyglądały ekstra :)pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooch, ten trzeci jest przepiękny!
    Ja w zeszłym roku po raz pierwszy zrobiłam swój własny kalendarz adwentowy. W tym roku zamierzam to powtórzyć :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Fenomenalne te inspiracje! Faktycznie nie trzeba wiele, żeby oczekiwanie na ten magiczny czas stało się przyjemniejsze. We mnie jeszcze nie wykształciła się potrzeba wykonania takiego kalendarza :) ...czekam na impuls :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowne, mój już gotowy :-) miłego dnia:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam na Twój kalendarz :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. szukam ostatnio pomysłu na kalendarz adwentowy a tu proszę, cała masa zdjęć ;) może uda mi się zaczerpnąć, z któregoś pomysłu i stworzyć u siebie coś podobnego :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdjęcia nr 3 i 5 bardzo mi się podobają :) Ale też to z torebkami zrobionymi z szarego papieru jest magiczne :) A że "przerabiam" ostatnio szary papier to nawet mogłabym się skusić, by wykorzystać ten pomysł ;)

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajne propozycje! Ja osobiście nie posiadam i nie robię ;p Ale czekam już żeby zadziałać z dekoracjami bardziej zimowo światecznymi ;p
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne wyszukałaś inspiracje ale powiem szczerze, że pierwszy jest bezkonkurencyjny...być może dlatego, że wcześniej takiego nigdzie nie widziałam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja dopiero od zeszłego roku mam taki kalendarz ale póki co kupuję gotowe :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne propozycje, każda bardzo inspirująca :) Najciekawszy jest pierwsza propozycja, bo jest taka nieoczywista i oryginalna :) Pozdrawiam ciepło i zapraszam do mnie na świąteczny konkurs (candy) :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kalendarza nie robię, ale Twoje propozycje wyglądają świetnie...

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajne pomysły na kalendarz!
    U mnie dzis rownież adwentowy kalendarz w troszkę innej wersji, zapraszam na iglanitkaraczekpara.blogspot.co.uk
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteś i zostawiasz po sobie ślad :)